.
.

Франківець показав в соцмережі, яким колись був коломийський трамвай, який проходив через центр міста

Франківець показав в соцмережі, яким колись був коломийський трамвай, який проходив через центр міста
7 Березня 2018
Франківець Роберт Ерік опублікував у соцмережі фото коломийського парового трамвая.

Коломийський трамвай – вузькоколійна залізниця, що сполучала Коломию з Рунгурами та Ковалівкою. У місті мала ознаки трамвая, а за містом — залізниці, тому розповсюдженою є кваліфікація мережі як “паровий вантажний трамвай”.

“Залізниця складалася з двох гілок – ковалівської (з’єднувала Коломию з Ковалівкою, проходила через Сопів) та рунгурської (Коломию з Рунгурами; проходила через Печеніжин і Княждвір). Коломийський трамвай можна також розглядати як окрему частину мережі карпатських приватних вузькоколійок.” – написав мандрівник і колекціонер історичних фото Роберт Ерік.

Історія

До 1886 року сполучення нафтових копалень (шиб) та дистилярень (рафінерій) на Коломийщині здійснювалось возами. Тому, на початку 1880-их років надінспектор Львівсько-Чернівецької залізниці Людовік Вежбицький запропонував проект будівництва локальної залізниці, що сполучила б Коломию, Печеніжин і Яблунів.

Цей проект був підтриманий Станиславом Щепановським, який, працюючи у Британському міністерстві у справах Індії, розробляв будівництво залізниць на Індостані. Щепановський створив консорціум для будівництва залізниці, заручившись фінансовою підтримкою віденської компанії “M.Biedermann&Co”. Консорціум розширив проект, включивши у нього будівництво колій і до Княждвора та Слободи Рунгурської.

Будівництво тривало протягом семи місяців 1886 року, і здійснювалося віденською фірмою “Lindheim&Co” під керівництвом інженера Рудольфа Матковського. Відгалуження на Яблунів збудовано не було.

Залізниця була зруйнована в часи війни. Після звільнення краю від німецьких загарбників, нова влада почала відновлювати її — навесні 1945 року з Коломиї в Рунгури прибув товарний потяг.

Працівники НКВД арештовували жителів Рунгур та навколишніх сіл, щоб вивезти їх у Сибір. Проте вояки УПА розібрали рейки, зупинили потяг, солдатів Червоної Армії забрали в полон, пов’язали руки, а потім відпустили. Наступного для в село знову прибули війська НКВД, і поклали рейки на місце, після чого потяг таки покинув село.

У повоєнний період було споруджено відгалуження в Ковалівку, де добували вугілля.

Останній рейс відбувся 15 травня 1967 року. Того ж року залізниця була повністю розібрана.

 




Коломия доставка піцца