Коломийські школярі вперше візьмуть участь у відборі до Міжнародного етапу олімпіади з інформатики

Коломийські школярі вперше візьмуть участь у відборі до Міжнародного етапу олімпіади з інформатики
30 Липня 2020

Хлопці розповіли про те, коли почали захоплюватися інформатикою, чому шкільних знань не вистачить для перемоги, а також про корисні лайфхаки.

На ІV етап Всеукраїнської дистанційної олімпіади з інформатики з Коломиї до Івано-Франківська поїхали випускник ліцею № 1 Іван Золотарьов та учень ліцею ім. М. Грушевського Андрій Филип’юк.

Загалом в етапі взяли участь 115 учасників з усієї України, серед них – троє з Івано-Франківщини. 20 із тих, хто впорався із завданнями найкраще, проходитимуть відбір на Міжнародний етап і тільки четверо поїдуть представляти країну закордон.

Вік не має значення. Задачі теж для всіх однакові: й для 11, й для 10, і для 8 класів. Але дипломи в усіх різні. Наприклад, якщо 9-класник посяде 50 місце, він усе одно має шанс отримати диплом I ступеня. А вже для 11-класників вимоги вищі.

Андрій Филип’юк: «Ти сидиш над алгоритмом і думаєш, як його покращити»

Дев’ятикласник Андрій Филип’юк цього року посів 18 місце, отримавши диплом I ступеня. Якщо зібрати певну кількість таких дипломів, деякі вищі навчальні заклади України та закордоном приймають абітурієнта без вступних екзаменів і навіть дають стипендію. Їх також часто додають до свого портфоліо. Це – сильний кейс, каже Андрій.

Взагалі інформатикою він почав цікавитися з першого класу. Серйозніше – з 5 класу, а, власне, олімпіадним програмуванням займається з 7 класу. Спочатку створював прості сайти, згодом – ускладнював завдання.

– Я брав участь в олімпіадах із математики та фізики. Але найбільше захоплює інформатика.

З кожним роком, долучаючись до олімпіад, хвилювання стає все менше. Проте, інших учасників хлопець характеризує як сильних фахівців:

– Якщо б мені не пощастило отримати три додаткових бали на окремих задачах, я б не потрапив у ТОП-20.

Іван Золотарьов: «Враження залишилися хороші, але були б кращі, якби дізнався про олімпіаду раніше, ніж за тиждень до проведення»

Учень року Іван Золотарьов нагороджений дипломом учасника. Програмування – це спадкове захоплення: батько хлопця, Андрій Золотарьов, працює в IT-сфері вже давно:

– Вперше почав систематично щось вивчати в цьому напрямку, мабуть, у 8 класі, – згадує Іван.

Порівняти можливості програмістів у Коломиї та рідному Антрациті (Луганщина – ред.) хлопцеві важко:

– Зараз на моїй батьківщині людям точно не до цього. Як було раніше – складно сказати, адже за шість років багато чого змінилося в програмуванні взагалі. Якби не військові дії, можна було б порівнювати.

Щодо участі в онлайн-олімпіаді, теж відзначає, що було складно, адже інші учасники мали високий рівень знань і навичок.

Лайфхаки з підготовки від Андрія Филип’юка

Олімпіадні задачі в деяких ліцеях і гімназіях не вивчають взагалі. Тому без додаткових занять і самоосвіти не обійтись.

– У школі розповідають лише про базові навички роботи з комп’ютером: образно кажучи, як водити мишкою, відкривати програми, створювати пошту, в старших класах – набирати текст у Word та Excel, – розповідає Андрій.

Учням, які планують брати участь в олімпіаді, програміст рекомендує починати підготовку якнайраніше.

– Самостійно готуватися складно, легше  – з інструктором. Можна їздити по комп’ютерних школах або шукати всіляку корисну інформацію на YouTube.

Зокрема, хлопець рекомендує канал «3.5 задачі на тиждень» (російською). Україномовний контент можна знайти хіба на сайті Міністерства освіти та науки, але там задачі – вищого рівня. Для початківців інформації мало.

– Раджу багато тренуватися, брати участь в онлайн-змаганнях тощо. Знання вирішують найменше, найбільше значення має практика та час, який піде на розв’язання задач, – підсумовує Андрій.