Сергій Лосюк: «Якість покращується тоді, коли є конкуренція серед виконавців робіт»

Сергій Лосюк: «Якість покращується тоді, коли є конкуренція серед виконавців робіт»
4 Серпня 2020
Останні кілька років опитування коломиян свідчать, що одна з найбільших проблем писанкової - дороги. Про це спілкуємося з депутатом Коломийської міської ради Сергієм Лосюком.

-Пане Сергію, який стан інфраструктури (доріг) Коломийської ОТГ сьогодні?
- Соціологія каже, що понад 55%  коломиян та мешканців ОТГ незадоволені станом доріг. Ми бачимо, в якому стані дороги й  тротуари, коли перебуваємо за кермом або коли пішки пересуваємося містом. Є, звісно, і відремонтовані ділянки, але цього недостатньо для комфортного життя як пішоходів, так і автомобілістів.

 - У чому причини такої ситуації?
- Є низка проблем: до прикладу, люки - вони встановлені то зависоко, то занизько; ливнева система; відсутність тротуарів навіть там, де є дорога, а хідників нема - люди змушені ходити дорогою. Так не має бути. 

 - Хто виконує у Коломиї ремонтні роботи?
- Більшість робіт у місті виконує комунальне підприємство «Полігон екологія», засновником якої є Коломийська міська рада. У них є нюанси з досвідом, з технікою, з людським ресурсом, з фахівцями. Але вони все одно виконують левову частку роботи, тому що міська рада підписує з ними прямі договори. Неодноразово я порушував це питання і подавав пропозицію, щоб усі роботи, у тому числі щодо доріг, виставлялися на тендери через «Prozorro», щоб могли зайти до нас різні фірми з усієї України і надавати якісні послуги. Тоді була б конкуренція, тоді й ціна могла би бути знижена. І це в позитивному ракурсі вплинуло на якість робіт. Бо якість покращується тоді, коли є конкуренція серед виконавців робіт. А якщо фірма знає, що вона все одно стане переможцем цього «закритого» тендеру, то сенсу покращувати якість немає. Для справедливості кілька ремонтів доріг проходили процедуру повністю, але це лише кілька, і це крапля в морі з того, що робиться у місті й ОТГ.

 - Як можна це вирішити?
- Один з шляхів – це відкрита конкуренція. Що вона вища,  то нижча ціна, і як результат - вища якість. Це закон ринку, який діє у всьому світі, і у Коломиї він буде працювати також. Тільки потрібно дати можливість вільної конкуренції. 

 - Що скажете про ямковий ремонт? 
- У деяких випадках ямковий ремонт має право на життя, коли немає коштів на капітальний ремонт. Але знову ж таки – вибір підрядника-виконавця робіт має бути відкритим, а не відбуватися у «закритому режимі». Ну й, відповідно, якість би змінилася. Ямковий ремонт потрібно робити якісно, а не коли смола тече і «пилососом» заліплюють величезні ями. 
Струменевий метод латання доріг – окрема тема. Мало того, що шар смоли осідає на кузові автомобілів, а дрібні частинки щебню можуть розбити вікно, так ще й гальмівний шлях на такому покритті небезпечно збільшується

 - Закордонний досвід, ви навчалися у Німеччині… Як там з конкуренцією і дорогами?
- Німеччина у цій ситуації –  зразкова країна, інфраструктура там на вищому рівні. І цьому є пояснення: висока конкуренція і жорсткий контроль, ось два чинники, які впливають на якість. Щодо ремонту доріг, є цікавий нюанс: фірму, яка виграла тендер, контролює фірма, яка програла. А хто краще може проконтролювати роботу? Звісно, конкурент, який знає, як зробити краще і якісніше. Я таке хочу запровадити у Коломийській об’єднаній територіальній громаді. Кошти, які виділяються зараз на ремонт доріг, - це більше, ніж раніше, та цього недостатньо, щоб відремонтувати усі дороги. 



    22 Вересня

    21 Вересня